خوراکی ها و خواص

خوراکی های سالم که باید هر روز مصرف کنید

خوراکی های سالم که باید هر روز مصرف کنید

مطمئنا یکی از مهم ‌ترین فاکتورها برای داشتن یک زندگی سالم، دنبال کردن رژیم ‌های غذایی مطلوب و مناسب است که از مواد غذایی سالم و پرخاصیت تشکیل شده باشند. متاسفانه بسیاری از ما توجهی به این موضوع نداریم و خودمان را در خوراکی ‌های فرآوری شده غرق کرده‌ ایم. پیشنهاد ما این است که خوراکی های سالم را جایگزین این مواد کرده و همچنین در انتخاب این خوراکی‌ ها دقت بالایی به خرج دهید.

  • پروتئین بدون چربی

از خوراکی های سالم است و ممکن است سوخت و ساز را در بدن تسریع کند و بدن را به چربی سوزی بیشتر تشویق کند. منابعی مانند گوشت بوقلمون، سینه مرغ و گوشت گاو پروتئین لازم برای عضله سازی را بدون چربی اشباع بیش از اندازه در اختیار بدن قرار می دهند.

  • سس گوجه فرنگی

سس گوجه فرنگی باید یکی از اجزا رژیم غذایی مردانه باشد. بنابر مطالعه دانشگاه هاروارد، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که دو تا چهار بار در هفته سس قرمز مصرف کردند ۳۵ درصد کمتر بود. از سس قرمز به همراه انواع مختلف ماکارونی، سبزیجات بخارپز یا تخم مرغ می توانید لذت ببرید.

  • سبزیجات

سبزیجات از بهترین خوراکی های سالم محسوب می شوند و هنگامی که موضوع سوخت روزانه مطرح می شود، سبزیجات در بالای فهرست مواد غذایی قرار می گیرند. آنها از کالری پایینی برخوردار هستند و محتوای فیبر و مواد مغذی ضروری بالایی دارند. مطالعات نشان داده اند که سبزیجات چلیپایی مانند کلم، گل کلم، بروکلی، کلم بروکسل، کلم پیچ و کلم کیل ممکن است به محافظت در برابر سرطان به واسطه کاهش استرس اکسیداتیو و تحریک ترشح آنزیم هایی در بدن که با عوامل سرطان ‌زا مبارزه می کنند، کمک کنند. نتایج یک مطالعه که رژیم غذایی مردان را تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد، افرادی که پنج وعده یا بیشتر در هفته سبزیجات مصرف می کردند ۵۰ درصد احتمال کمتری داشت به سرطان مثانه مبتلا شوند. سرطان مثانه مردان را دو تا سه برابر بیشتر از زنان تحت تاثیر قرار می دهد.

  • توت ها

گاهی اوقات ممکن است به واسطه تمرکز بر سبزیجات، پروتئین ها و کربوهیدارت های پیچیده در رژیم غذایی روزانه خود توت ها را فراموش کنید. اما توت ها زمانی که موضوع دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل مطرح می شود، عناصر مهمی محسوب می شوند. آنها منبع فوق العاده ای برای آنتی اکسیدان ها هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد، کند کردن روند پیری، و کاهش خطر سرطان کمک می کنند. توت ها همواره میان وعده هایی سالم و طراوت بخش محسوب می شوند و در برابر هوس خوردن خوراکی های شیرین انتخاب خوبی هستند. توت ها از محتوای فیبر بالا بهره می برند و به طور طبیعی می توانند احساس سیری را در فرد ایجاد کنند.

  • موز

موز یکی از گزینه هایی است که به طور منظم می توانید در رژیم غذایی خود جای دهید زیرا یک ابر ماده غذایی همه کاره است. پژوهش ها نشان داده اند مواد غذایی سرشار از پتاسیم ممکن است خطر فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهند. یک موز اندازه متوسط بیش از ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد و از این رو، منبع خوبی برای این ماده مغذی است.

  • غلات صبحانه با فیبر بالا

دریافت فیبر کافی برای حفظ سلامت بدن انسان ضروری است و اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. فیبر احساس سیری را در فرد ایجاد می کند و عملکرد روان دستگاه گوارش را موجب می شود. سیریال های تهیه شده از غلات کامل و حاوی فیبر بالا به آرامی گوارش می شوند، و سطوح قند خون را برای انرژی پایدار ثابت نگه می دارند. همچنین، آنها از دیگر مواد مغذی مانند ویتامین های B، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند آهن، روی، مس، و منیزیم بهره می برند.

  • پسته

مغزهای خوراکی همواره در فهرست مواد غذایی سالم در جایگاه های بالا قرار می گیرند. آنها منبعی فوق العاده برای اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که به بهبود سلامت قلب کمک می کنند و افرون بر این، محتوای پروتئین عضله ساز را ارائه می کنند. تنها نقطه ضعف مغزهای خوراکی مانند پسته محتوای کالری بالای آنها است و از این رو، باید نسبت به اندازه وعده های مصرفی خود توجه داشته باشید. پسته یکی از محبوب ‌ترین مغزهای خوراکی است که با مصرف روزانه آن می توانید از فواید سلامت مختلف بهره ‌مند شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *